System prowadzi użytkownika krok po kroku przez proces rezerwacji, od wyboru sprawy, aż po wyznaczenie najbliższego dostępnego terminu. Dodatkowo mieszkańcy otrzymują informacje o wymaganych dokumentach oraz podpowiedzi dotyczące ewentualnego załatwienia sprawy online, co eliminuje konieczność wizyty w urzędzie. W systemie można rezerwować wizyty na najbliższe 14 dni, a na jednej wizycie załatwić tylko jedną sprawę.
Nowością w systemie są funkcje takie jak „przewodnik po sprawach” oraz „sprawdź kolejkę”. „Przewodnik po sprawach” pomaga w wyszukaniu właściwej kategorii sprawy, którą klient chce załatwić, zaś funkcja „sprawdź kolejkę” umożliwia sprawdzenie liczby osób oczekujących w wybranym urzędzie. To wygodne rozwiązanie dla osób, które chcą załatwić swoją sprawę bez wcześniejszej rezerwacji.
Stworzenie spójnego systemu rezerwacji dla wielu lokalizacji warszawskich urzędów stanowiło duże wyzwanie technologiczne. W jego testowaniu pod kątem dostępności uczestniczyli eksperci z Fundacji Widzialni, co zagwarantowało, że system jest przystosowany do potrzeb osób o szczególnych wymaganiach. System rezerwacji działa również w zgodzie z identyfikacją wizualną miasta, wspierając wizerunek Warszawy jako miasta nowoczesnych usług publicznych.
Wdrożenie nowego systemu, koordynowane przez Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich we współpracy z Biurem Informatyki, to krok w stronę poprawy dostępności i standaryzacji obsługi w stołecznych urzędach.